پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

رسم عروسي در شهرستان ميانه

۱۵۷ بازديد

يكي از شهرستان هاي استان آذربايجان شرقي, شهرستان ميانه است; برخي از خانواده نيز تمايل به برگزاري مراسم عروسي فرزندان شانسالن عروسييا تالار پذيرايي  دارند. اين د ر حالي است كه در شهرستان ميانه بسياري از خانواده ها مراسم عروسي فرزندان شان را به صورت سنتي و در خانه هاي شخصي خود برگزار مي كنند.

علاوه بر تالار، افرادي هستند كه باغ هايي در محوطه منزل خود دارند و براي برگزاري جشن هاي عروسي آن را به عنوان باغ تالار كرايه مي دهند. اليته بديهي است كه هزينه كرايه باغ عروسي در ميانه كمتر از كرايه باغ تالار در شهرهاي بزرگي مانند تهران است. علاوه بر اين، در شهرستان هاي كوچكي همانند ميانه كه مردم اغلب يكديگر را مي شناسند و با هم آشنا هستند اجاره باغ عروسي راحت تر صورت مي گيرد و نيازي نيست كه از چندين ماه قبل براي اجاره باغ عروسي اقدام كنند و بيعانه بپردازند.

شهرستان ميانه در جنوب شرقي استان آذربايجان شرقي واقع شده است و داراي آثار باستاني از جمله قلعۀ دختر, بقعۀ امام زاده اسماعيل و ... مي باشد. شهرستان ميانه به طور كلي داراي آب و هواي سرد و كوهستاني است; به ويژه در فصل پاييز و زمستان اما در تابستان و بهار اب و هوا نيمه خشك و گرم است.

مطلب مرتبط: خدمات عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.